13 октября по старому стилю  /  26 октября по новому стилю
воскресенье

Неделя 20-я по Пятидесятнице. Глас 3-й.

Память святых отцов VII Вселенского Собора (787).

Иверской иконы Божией Матери (принесение в Москву в 1648 г.). Мчч. Карпа, еп. Фиати́рского, Папи́лы диакона, Агафодо́ра и мц. Агафони́ки (ок. 251).

Прп. Вениамина Печерского, в Дальних пещерах (XIV). Мч. Флорентия (I–II). Мч. Вениамина диакона (421–424). Прп. Никиты исп. (ок. 838). Свт. Мелетия, патриарха Александрийского (1601). Воспоминание чуда вмц. Златы (Хрисы) в Скопье (1912).

Сщмчч. Иннокентия Кикина и Николая Ермолова пресвитеров (1937). Обре́тение мощей сщмч. Фаддея, архиеп. Тверского (1993).

Седмиезерной иконы Божией Матери (XVII).

Утр. – Ев. 9-е, Ин., 65 зач., XX, 19–31. Лит. – Гал., 200 зач., I, 11–19. Лк., 35 зач., VIII, 5–15. Свв. отцов (под зачало): Евр., 334 зач., XIII, 7–16. Ин., 56 зач., XVII, 1–13. Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28.

При совершении службы в честь Иверской иконы Божией Матери в этот день следует руководствоваться 7-й Марковой главой Типикона под 8 мая: «...аще случится святаго апостола Иоанна Богослова в Неделю 7-ю по Пасце, святых отец...», а также 1-м «зри» под 25 мая: «...аще случится Обретение главы Иоанна Предтечи в Неделю 7-ю по Пасце, святых отец». Службу святых отцов VII Вселенского Собора см. 11 октября в Минее.

Тропарь воскресный, глас 3:

Да веселя́тся Небе́сная,/ да ра́дуются земна́я,/ я́ко сотвори́ держа́ву/ мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию смерть,/ пе́рвенец ме́ртвых бысть;/ из чре́ва а́дова изба́ви нас,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Кондак воскресный, глас 3:

Воскре́сл еси́ днесь из гро́ба, Ще́дре,/ и нас возве́л еси́ от врат сме́ртных;/ днесь Ада́м лику́ет,/ и ра́дуется Е́ва,/ вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно// Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Иверской, глас 1:

Де́рзость ненави́дящих о́браз Госпо́день/ и держа́ва нечести́вых безбо́жно в Нике́ю прии́де,/ и по́сланнии безчелове́чно вдови́цу,/ благоче́стно чту́щую ико́ну Богома́тере, истязу́ют,/ но тая но́щию с сы́ном ико́ну в мо́ре пусти́, вопию́щи:/ сла́ва Тебе́, Чи́стая,/ я́ко непроходи́мое мо́ре плещи́ своя́ подаде́,// сла́ва правоше́ствию Твоему́, Еди́на Нетле́нная.

Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Иверской, глас 1:

От святы́я ико́ны Твоея́,/ о Влады́чице Богоро́дице,/ исцеле́ния и цельбы́ подаю́тся оби́льно/ с ве́рою и любо́вию приходя́щим к ней./ Та́ко и мою́ не́мощь посети,́/ и ду́шу мою́ поми́луй, Блага́я,// и те́ло исцели́ благода́тию Твое́ю, Пречи́стая.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Иверской, глас 8:

А́ще и в мо́ре вве́ржена бысть свята́я ико́на Твоя́, Богоро́дице,/ от вдови́цы, не могу́щия спасти́ сию́ от враго́в,/ но яви́лася есть храни́тельница Афо́на/ и врата́рница оби́тели И́верския, враги́ устраша́ющая/ и в правосла́вней Росси́йстей стране́// чту́щия Тя от всех бед и напа́стей избавля́ющая.

Тропарь отцов, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш,/ свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый,// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Кондак отцов, глас 6:

И́же из Отца́ возсия́в, Сын неизрече́нно/ из Жены́ роди́ся, сугу́б естество́м,/ Его́же ви́дяще, не отмета́емся зра́ка изображе́ния,/ но, сие́ благоче́стно начерта́юще,/ почита́ем ве́рно./ И сего́ ра́ди и́стинную ве́ру Це́рковь держа́щи,// лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

Тропарь священномученика Фаддея, глас 1:

Хвала́ Бо́гу и же́ртва жива́я/ житие́ твое́, священному́чениче Фадде́е, яви́ся./ Посто́м, бде́нием и моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ мно́гим до́брый помо́щник и уте́шитель бысть./ Па́стырскою му́дростию и ти́хостию нра́ва украше́н,/ лука́вства враго́в Христо́вых препобеди́л еси́./ Сла́ва Да́вшему тебе́ во страда́ниях кре́пость,/ сла́ва я́ко му́ченика Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Кондак священномученика Фаддея, глас 4:

Ду́ха небоя́зни, си́лы, любве́ и упова́ния / даде́ Пастыренача́льник ти, святи́телю Фадде́е, / во страда́нии бо твое́м благодаре́ние Бо́гу воздава́л еси́ / и в гоне́ниих стра́ждущия утеша́л еси́, глаго́ля:// не уныва́йте, Христо́с бо с на́ми есть.



Каждый, кто свою мысль соединяет с учением Святой Церкви, данным нам от Бога, является православным человеком, признающим источником разума не самого себя, но Господа. Такой человек с подобающим истинно верующему смирением оценивает самого себя, свои возможности и способности. Он верует с легкостью и радостью, потому что твердо знает, как должно поступать в доме Божием, который есть Церковь Бога живого, Он верит в то, что через Церковь глаголет Сам Господь, а потому, по Слову Божию, Церковь есть столп и утверждение истины (1 Тим. 3, 15). О людях, твердых в вере и верности, в особом чине Торжестве Православия, который совершается сегодня во всех храмах, говорится: «Пленяющие разум свой в послушание Божественному Откровению».

НОВИНКИ3
Линейку Патриарших православных ежедневников большого, среднего и малого формата в этом году дополняет новое издание — настольный планинг.
ОКТЯБРЬ
пн вт ср чт пт сб вс
6 января    19 января
по старому стилю   по новому стилю